Friday, September 17, 2010

Ke mana Rahimi Osman disembunyikan..?

Nama Rahimi Osman disebut berkali-kali dalam mahkamah. Rahimi juga disebut pengatur pertemuan Ezam Mohd Nor dengan Saiful Bukhari Azlan pada lewat malam, 27 Jun 2008, di tempat letak kereta dekat dengan persinggahan Plaza Tol Rawang. Hadir bersama dalam pertemuan itu Saiful, Rahimi dan bapa saudara Saiful, Tuah Mohamad Ali.

Menurut keterangan mahkamah, Rahimi juga menjadi pengatur Saiful berjumpa dengan Dato Mumtaz Begum Abdul Jaafar di kediamannya pada 27 Jun.

Ketika nama Ezam dan Dato Mumtaz disebut, Karpal memohon saksi-saksi itu dicamkan dalam mahkamah. Ketika sesi soal balas Karpal terhadap Saiful, Dato Mumtaz, Ezam telah dicamkan. Tetapi Rahimi tidak hadir kerana pihak mahkamah tidak dapat menghubunginya.

Karpal tidak menunjukkan apa-apa reaksi, seolah-olah tidak berminat dengan Rahimi.

Ke mana Rahimi menghilang ? Beraninya dia melawan perintah mahkamah, sedangkan orang lain apabila diperintahkan terus hadir ke mahkamah. Apakah Rahimi juga diajar menjadi seberani Raja Petra Raja Kamaruddin, melarikan diri ke luar negara dan tidak mempedulikan arahan mahkamah ?

Menurut keterangan Saiful, pada 28 Jun, pagi, hari yang sama dia membuat laporan polis, dia turut berjumpa Rahimi dan mendapat nasihat daripadanya.

Pada 28 Jun Jun, tengahari, Rahimi juga turut melawat Saiful di Hospital Kuala Lumpur, ketika mangsa liwat itu membuat pemeriksaan doktor.

Berdasarkan kronologi ini, jelas menunjukkan hubungan Rahimi dan Saiful amat rapat dan Rahimi menjadi pengatur untuk membantu meringankan beban Saiful.

Jika berdasarkan keterangan Ezam, Rahimi menghubunginya untuk membawa Saiful meminta pandangannya. Perbualan telefon di antara Ezam dan Rahimi menunjukkan Rahimi percaya Anwar seorang peliwat dan pernah melakukan berkali-kali dengan orang lain, selain Saiful Bukhari.

"Abang kat mana ? ", tanya Rahimi.

"Saya kat Perak, ceramah", jawab Ezam.

"Ni ada orang kanan Anwar (Saiful) nak jumpa", tanya Rahimi lagi.

"Apa hal nak jumpa pulak ?" soal Ezam.

"Dia dah 'kena' dah!" jawab Rahimi.

"Kena apa ?" soal Ezam.

"Macam tak tau pulak..kena tu lah (liwat)" jawab Rahimi.

Rahimi kenal Ezam, ketika Ezam masih menjadi ketua AMK lagi. Ketika itu, Ezam sudah mula menyelidik benarkah Anwar seorang peliwat. Ezam jumpa ramai orang, termasuk salah seorangnya Rahimi.

Ezam tidak kenal siapa Saiful kerana ketika Saiful bekerja di pejabat Anwar di Seksyen 16, PJ, pada Mac 2008, Ezam telah pun keluar PKR. Jadi yang boleh menghubungkan Saiful untuk berjumpa Ezam hanyalah Rahimi.

Ketika Saiful menghantar email peletakan jawatan kepada Anwar pada pagi 27 Jun, Anwar Ibrahim sangat risau. Anwar menelefon Saiful dengan nada marah dan meminta Saiful datang berjumpanya di pejabat Seksyen 16, PJ.

Sesampainya Saiful di pejabat Anwar, Ketua Umum PKR itu memarahi Saiful kerana meletakkan jawatan. Saiful menjelaskan dia letak jawatan kerana kurang disiplin dan kurang kelayakan dan bimbang keistimewaan yang diberikan kepadanya dipertikaikan oleh staff lain.

Anwar kesal dengan tindakan Saiful itu dan berusaha memujuk kembali Saiful agar bekerja dengannya. Menurut Saiful, Anwar buat 'counter offer' di mana dia sanggup menaja pelajaran Saiful tidak kira di mana sekalipun, di samping dapat gaji dan elaun penuh, asalkan sanggup terus bekerja dengannya.

Saiful serba salah dengan pujukan Anwar itu dan dalam keadaan terpaksa menyatakan persetujuan. Kemudian, Anwar mereply email peletakan jawatan Saiful sebelum ini dengan menulis "terima kasih kerana sudi sambungkan perkhidmatan".

Tetapi apabila Saiful pulang ke rumahnya, Saiful menceritakan dilema yang dihadapinya itu kepada kedua bapa saudaranya iaitu Tuah Mohd Ali dan Uncle Pet. Kedua-dua bapa saudara Saiful tidak setuju Saiful meneruskan pekhidmatan dengan Anwar kerana dapat mengesan itu merupakan taktik Anwar untuk terus menjadi anak saudaranya sebagai mangsa liwatnya.

Kalau Anwar mencari dan memujuk Saiful, bagaimana pula Rahimi yang menjadi pembantu khasnya sejak sekian lama ?

Difahamkan Anwar juga menelefon Rahimi dan memarahinya. Seperti Saiful, Rahimi juga diajak Anwar berjumpa dengannya dan dibuat 'counter offer'. Selepas pertemuan itu, Rahimi gagal dikesan lagi.

Selepas pertemuan itu, berita Rahimi hanya keluar sekali dan Suara Keadilan. Ketika itu, dia membela Anwar dan mengatakan kini dia bekerja sendiri membantu bisnes keluarganya.

Selepas berita itu, tiada lagi perkhabaran berkenaan Rahimi Osman. Di mana dia disembunyikan sekarang.

Permainan di belakang kehilangan misteri Rahimi ini didalangi Anwar. Sebagaimana Anwar mengupah Soh Chee Wen mendaptkan maklumat tentang Saiful, begitulah juga yang dilakukan Anwar ke atas Rahimi. Rahimi dianggap sebagai antara orang penting dalam kes liwat, maka dia disembunyikan.

Dalam kes sebelumnya, Soh Chee Wen telah mendekati dan mengupah seorang penyiasat persendirian, bernama Faiz Khairi apabila mendapati Faiz mempunyai hubungan cinta dengan adik perempuan saksi utama itu.

Soh Chee Wen dikatakan telah memberi wang sebanyak beberapa kali kepada Faiz bagi tujuan tersebut. Soh Chee Wen juga sanggup membayar Faiz Khairi wang secara bulanan jika Faiz dapat menyalurkan apa-apa maklumat berkenaan Saiful.

Selepas Karpal Singh menyebut nama Faiz di mahkamah, keesokannya, Faiz mengadakan sidang media di Kuala Lumpur untuk mengelirukan kes yang sedang dibicarakan kepada kes lain. Klik di sini

Bukankah ini semua perancangan Anwar?, simpan dahulu Faiz dan keluarkan ketika masa yang sesuai ?

Rahimi juga mahu dibuat begitu atau terus disembunyikan ke luar negara seperti RPK ?

0 comments: