Wednesday, October 27, 2010

Hubungan Anwar, Sukma dan Ismail masih berterusan

Satu soalan menarik yang ditanya oleh pemuda Irish dari Dublin kepada Sukma Darmawan semasa perbualan telefon adakah Sukma masih mengekalkan 'hubungan' dengan 'lelaki itu'. Sukma menjawab, masih... Pemuda Irish itu terkejut dengan jawapan itu kerana menyangkakan hubungan dengan 'lelaki itu' telah putus ekoran skandalnya sudah diketahui umum. Pemuda Irish itu mahukan pengesahan Sukma sekali lagi dengan mengulangi soalan sama. Sukma menjawab YA. Hubungan masih baik.

Siapakah 'lelaki itu' ?. Mungkinkah Anwar Ibrahim ?. Mungkin!

Kemudian pemuda Irish itu bertanyakan soalan, bagaimana keadaan Sukma selepas pembedahan dubur ?. Sukma menjawab, sekarang dia kembali menjadi 'dara' kembali. Pemuda Irish bertanya kembali, betul kah ? Sukma menjawab Ya. maksud saya lebih ketat...ha ha ha

Perbualan di atas di antara Sukma dengan salah seorang teman lelakinya(Pemuda Irish). Dirakam pada 17 Jun 1998, tiga bulan sebelum Sukma dan Anwar ditahan polis.

Apa yang menarik, sebahagian besar intipati perbualan itu benar kerana setahun kemudian, persoalan hubungan Sukma dengan lelaki itu dibicarakan di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur.

Persamaan pengakuan Sukma kepada lelaki Irish dengan keterangan mahkamah diringkaskan seperti berikut:

1. Tun Mohd. Haniff Omar, bekas Ketua Polis Negara memberitahu mahkamah, pihak polis mula mengesan kegiatan homoseksual Anwar sejak tahun 1993 yang berpunca dari dua individu lelaki warga asing iaitu Sukma Darmawan, lelaki Indonesia yang mendapat PR Malaysia yang lebih dikenali 'adik angkat Anwar' dan seorang lagi bernama Munawar Anees, lelaki Pakistan yang mendapat PR Amerika Syarikat. Klik di sini

2. Surat pertama yang dihantar oleh Ummi Hafilda (adik Azmin Ali) kepada Dr Mahathir Mohamad bertarikh 5 Ogos 1997 menceritakan salah laku seks Anwar bersama Shamshida Taharin (isteri Azmin) dan aktiviti homoseksual Anwar bersama Azizan Abu Bakar dan Sukma Darmawan. Klik di sini

3. Dr. Abel W.K. Arumugam memberitahu Mahkamah Tinggi, Sukma Darmawan pernah berkunjung ke Pusat Perubatan Subang Jaya untuk melakukan pembedahan dubur pada Jun 1997. Ketika itu, Sukma mengalami koyak (fissure) dan pendarahan (haemorrhage) di bahagian duburnya dan dilakukan pembedahan pada 21 Jun 1997. Klik di sini

Hubungan Anwar-Sukma selepas 2004

1. Selepas Anwar dirawat di Munich, salah seorang 'ahli keluarga Anwar' yang menemaninya di Munich adalah Sukma Darmawan. Beberapa orang pengawai pengiring Anwar pernah terserempak Sukma sedang mengemaskan bilik tidur Anwar. Dalam ketika yang lain pula Sukma dilihat sedang merawat muka Anwar di dalam bilik hotel.

2. Selepas balik dari Munich, Anwar melakukan lawatan ke Jakarta pada Disember 2004. Sebaik sahaja tiba di Jakarta, Sukma merupakan individu pertama menyambut Anwar dan menemaninya selama mana abang angkatnya itu menetap di sana. Semasa menginap di hotel, Sukma bertugas sebagai 'pengemas bilik Anwar'.

Semasa menginap di sebuah hotel di Indonesia, salah seorang pembantu Anwar telah diberikan salinan video klip (dalam handphone) berkenaan dengan skandal seks salah seorang pemimpin utama GOLKAR dengan penyanyi dangdut yang mula diperkatakan di negara itu.

Tidak lama selepas itu, Sukma datang ke arah pembantu khas Anwar itu;

"Bos mahu jumpa di bilik", kata Sukma menyampaikan pesan Anwar Ibrahim.

Pembantu khas dan beberapa pembantu-pembantu kanan Anwar hadir ke bilik, hotel Anwar menginap itu.

"Mana video klip itu?", kata Anwar kepada salah seorang pembantunya.

Pembantu itu segan untuk memberikan video klip itu kerana menghormatinya sebagai ketua. Akhirnya video klip itu diberikan juga sepertimana yang diminta.

Anwar memerhatikan video itu secara teliti dan berfikir seketika.

"Kenapa Mengaku ? Sepatutnya tidak mengaku!", kata Anwar secara tiba-tiba.

"Kalau mengaku, bermakna karier politik kamu sudah habis. Tetapi kalau tidak mengaku, peluang masih 50-50, sekurang-kurangnya masyarakat keliru, karier politik masih ada harapan", kata Anwar lagi.

Pembantu itu terkejut mendengar penjelasan Anwar. Terkejut kerana jawapan bosnya yang mengajar berbohong dan menafikan segalanya walaupun bukti sudah jelas dalam bentuk rakaman klip video.
Klik di sini

3. Berdasarkan dua kisah di atas, sekarang mari kita hitung berapa kerapkah lawatan Anwar ke Jakarta selepas 2004-2010 ? Juga kunjungan-kunjungan Anwar ke negara-negara lain, jadi tidak mungkinkah Sukma juga akan turut mengiringi Anwar ?

Apa rahsia laporan polis Rasid ?

Siapa sangka, ketika semakin ramai yang melupakan hubungan Anwar dan Ismail yang pernah didedahkan pada tahun 1998, Rasid Rosdi tanpa disengajakan menceritakan kembali kisah Ismail yang diarahkan Anwar untuk dibawanya bersama-sama ke Kondominium Desa Damansara, Kuala Lumpur.

Rasid memberitahu dalam afidavidnya pada 26 Jun 2008, Anwar telah mengarahkannya, membawa seorang lelaki bernama Ismail ke kondo itu. Sebelum itu, Anwar turut memesan kepadanya membeli KY Jelly. Klik di sini

Lebih menarik lagi, Rasid turut mendedahkan dia turut ditahan di hotel Quality pada 26 Jun 2008 (hari Saiful membuat laporan polis) dan dipaksa membuat satu akuan bersumpah palsu yang didraf oleh Latheefa Koya dan Saiful Izham Ramli (kedua-duanya bekas peguam bela kes liwat Anwar).Klik di sini

Salah satu pengakuan bersumpah palsu yang dipaksa Rasid tandatangani berbunyi " Anwar Ibrahim tidak pernah melakukan gangguan seksual terhadap kakitangannya termasuk dirinya(Rasid)".

Kenapa perlu Latheefa Koya dan Saiful Izham Ramli draf ayat seperti di atas sehingga terpaksa mengerjakan Rasid dan mengurung selama 4 hari 5 malam di hotel itu ?

Ada cerita lain ke, sehingga peguam-peguam Anwar terpaksa bertungkus lumus membuat afidavit palsu ?

Rahimi sudah muncul, Rasid pun dah. Ismail belum muncul lagi....

0 comments: