Wednesday, December 2, 2009

Anwar arahkan peguam bela sabotaj perbicaraan liwat!

Meskipun Hakim Datuk Mohamad Zabidin Mohd Diah dalam keputusannya yang dibacakan setebal 14 muka surat semalam menetapkan 25 Januari 2010 sebagai tarikh sebutan kes dan bermulanya perbicaraan kes liwat, namun Anwar tidak akan berdiam diri, dia akan lakukan sesuatu untuk mensabotaj perbicaraan tersebut atau sekurang-kurang melakukan usaha penangguhan lagi.

Anwar secara sinis menulis di blognya, "peguam Karpal Singh menyebut Mahkamah Persekutuan belum memberikan keputusan bersabit permohonan kami memperolehi dokumen. Hakim Zabidin Mohd Diah dengan bersahaja menjawab “tidak perlu.”

Bermakna salah satu strateginya adalah menjadikan alasan menunggu keputusan daripada Mahkamah Persekutuan berkenaan dengan permohonan dokumen. Maksudnya Anwar telah arahkan Karpal Singh untuk mencari ruang mahkamah menangguhkan perbicaraan sehingga selesai rayuan di Mahkamah Persekutuan.Itu hanya strategi pertama yang bakal digunakan Anwar untuk melengah-lengahkan kes.

Hari ini dikhabarkan Anwar telah memberi arahan kepada peguam peribadinya, SN Nair untuk mencari jalan bagi mensabotaj tarikh perbicaraan yang telah ditetapkan oleh Hakim Datuk Mohamad Zabidin itu.

SN Nair dalam masa terdekat ini akan mengemukakan bantahan di Mahkamah Rayuan berkenaan dengan keputusan hakim yang tidak memihak kepadanya semalam. Dalam rayuan itu, Anwar meminta Mahkamah Rayuan mengeluarkan perintah menangguhkan tarikh perbicaraan (25 Jan) sehingga kes rayuan itu selesai. Dan selepas itu sekiranya Mahkamah Rayuan juga menolak permohonannya, Anwar akan lanjutkan lagi kepada Mahkamah Persekutuan. Itu merupakan strategi kedua untuk menutup mulut pihak pendakwa daripada mengemukakan bukti-bukti yang mensabitkan Anwar meliwat Saiful Bukhari.

Kata-kata hakim semalam benar-benar memedihkan hempedu Anwar. Jantung Anwar berdegup kencang dan mukanya masam apabila hakim berkata; "Dalam kes ini, tidak dinafikan elemen penting perlu dibuktikan pihak pendakwaan adalah terdapat kemasukan zakar tertuduh ke dalam dubur pengadu (Mohd Saiful), jadi terpulang kepada pihak pendakwa bagaimana ia akan membuktikan elemen itu,"

Anwar tidak mahu pihak pendakwa mengemukakan bukti-bukti mereka. Anwar juga takut berhadapan dengan hujah-hujah dokumen, saksi-saksi, DNA dan rakaman CCTV yang membuktikan sememangnya Anwar meliwat bekas pembantunya pada tarikh, masa dan tempat yang dituduh itu.

Anwar juga tidak mahu rakyat Malaysia didedahkan dengan laporan media muka depan, pengakuan saksi utama, Mohd Saiful Bukhari mendedahkan bagaimanakah dia diliwat pada 26 Jun 2008, bertempat di Unit 11-5-1 Desa Damansara Kondominium, Jalan Setiakasih, Bukit Damansara, Kuala Lumpur; di antara masa 3.01 petang dan 4.30 petang'.

Anwar seboleh-bolehnya akan menutup mulut Saiful Bukhari daripada menceritakan apa yang berlaku di antara masa, tarikh dan tempat tersebut secara terperinci; Bagimana Anwar menggoda/memaksa dan meliwat Saiful ? Apakah bahan pelincir yang digunakan oleh Anwar sehingga tiada kesan penetrasi di dubur Saiful ? Apakah janji-janji Anwar kepada Saiful untuk menutup kes liwat ini terbongkar dan sebagainya. Semua pendedahan dan pengakuan saksi utama ini pasti menjadi tajuk utama media massa dan akan menjatuhkan kredibiliti Ketua PR yang sebelum ini beriya-iya menawarkan diri menjadi Perdana Menteri Malaysia.

Jika Anwar gagal membendung perbicaraan terus diadakan, bermakna rakyat Malaysia akan menilai semula tawaran Anwar : Layakkan seorang gay menjadi PM Malaysia ?

Sebab itu, Anwar perlu lakukan sesuatu untuk menghalang perbicaraan diteruskan. Salah satu strategi Anwar yang telah terbocor adalah meneruskan fail baru untuk menggugurkan barisan pihak pendakwa. Dalam masa yang sama juga Anwar sedang mempertimbangkan untuk mengemukakan fail baru di mahkamah untuk menggugurkan Hakim Datuk Mohamad Zabidin Mohd Diah daripada terus mendengar perbicaraan kes liwat Anwar.

Kita tunggu dan lihat adakah strategi-strategi ini berjaya dilaksanakan oleh peguam-peguam Anwar. Masa masih ada dua bulan lagi sebelum tarikh perbicaraan. Anwar mempunyai masa yang secukupnya untuk mensabotajnya.

Ingat, pada Mac lalu, Hakim Datuk Mohamad Zabidin Mohd Diah telah menetapkan 1 Julai -24 Julai 2009 sebagai tarikh perbicaraan, tetapi tanpa siapa menduga, Anwar merancang dalam senyap mengemukakan fail demi fail di mahkamah hingga kes tertangguh sampai ke hari ini.

Mengenali sifat Anwar sangat mudah. Dia suka mengulangi taktik yang sama. Suka mengulangi kesilapan yang sama. Tahun 1990-an, dia meliwat Sukma dan Azizan, hingga dia terpaksa merengkok di penjara Sungai Buloh dan tahun 2008, dia meliwat bekas pegawai peribadinya, Saiful Bukhari yang bakal membawanya kembali ke neraka.

0 comments: