Saturday, October 16, 2010

Siapa 'lelaki misteri itu' di sisi Anwar ?



AIDCReveal memberi sekeping foto yang kurang jelas dengan bertanyakan soalan, tetapi tidak memberi jawapan. Kemudian seorang pengomen bernama 'Pemerhati PKR' membuat ulasan, lelaki itu bernama "Ismail Harun atau Ismail Mat Rabi kini berumur lebih kurang 35 tahun adalah seorang penganggur yang diperkenalkan kepada Anwar Ibrahim oleh Sukma Darmawan...Tak tahulah apakah mungkin Ismail ini pelacur lelaki atau tidak tetapi dia dikenali Sukma ketika sedang clubbing di kelab malam."

Tertarik dengan posting ini, blogger gaRamaNis turut memetik ulasan 'pemerhati PKR' dan dimuatkan dalam artikel terbarunya bertajuk " Rasid: RM1,500 Harga Cita-Cita Anwar Ke Putrajaya". Klik di sini

Sebelum ini the unspinners mendedahkan kandungan panas, lampiran afidavit akuan bersumpah Rasid Rosdi ; Rasid turut memberitahu dalam afidavit bahawa dia pernah membawa seorang lelaki dikenali sebagai Ismail ke kondominium yang berlaku sodomi terhadap Saiful...Anwar meminta Rashid belikan KY Jelly sebelum membawa Ismail. Bagi Rashid, ini tugas pelik yang terpaksa dilakukan atas arahan majikannya Anwar ....Klik di sini

Persoalannya siapakah 'Ismail' yang terkandung dalam afidavit Rasid itu ? Kenapa Rasid diarahkan Anwar membeli KY Jelly dan membawa 'Ismail' ke kondo ? Bawa 'Ismail' ke kondo mana ? Kondo Desa Damansara Jalan Setiakasih, Bukit Damansara, tempat Saiful kena liwat ?

Adakah 'lelaki itu' yang dimaksudkan oleh 'Pemerhati PKR sebagai 'Ismail' adalah orang yang sama dengan pendedahan afidavit Rasid yang juga bernama 'Ismail' ?

Menjawab misteri 'lelaki itu'

Foto yang didedahkan AIDCreveal disahkan sebagai Ismail Harun alias Ismail Mat Rabi atau panggilan manjanya 'Ismail'.

Ismail merupakan salah seorang 'adik angkat' Sukma Darmawan Sasmitaat Madja, lelaki Indonesia yang berhijrah ke Malaysia dan menjadi adik angkat kepada Anwar Ibrahim sejak berusia 16 tahun lagi. Klik di sini.

Maknanya Anwar mempunyai 'adik angkat' bernama Sukma Darmawan dan Sukma pula mempunyai 'adik angkat' bernama Ismail. Perhubungan di antara adik angkat kepada adik angkat.

menurut pengakuan bersumpah Sukma Darmawan yang dibuat di hadapan Abdul Karim Abd. Jalil, Majistret Jalan Raja, Kuala Lumpur pada 23 September 1998, Sukma memperkenalkan Ismail kepada Anwar ketika berada di rumah rasmi kerajaan untuk TPM di 47, Jalan Damansara, Damansara, Kuala Lumpur.

"Kami bertiga (Sukma, Ismail dan Anwar) melakukan hubungan sejenis dengan cara oral dan onani tetapi saya berperanan hanya sebagai penonton. Dato' Seri Anwar Ibrahim cuba meliwat Ismail tetapi ianya gagal kerana salah kedudukan. Ianya berlaku atau keadaan ini sebanyak tiga kali setiap minggu. Di kejadian ketiga saya tidak lagi melihat perhubungan beliau dengan Ismail kerana saya menunggu di bilik air.Semua kejadian ini berlaku di bilik tetamu (bilik tidur tamu) yang mana saya pun tidur di bilik ini apabila berkunjung di rumah ini", akui Sukma.Klik di sini

Ketika kejadian itu Sukma berumur 37 tahun manakala Ismail berumur 23 tahun.

Bagimana perkenalan Sukma dengan Ismail ?

Selain Nallakarupan, Sukma merupakan 'bapa ayam' yang menjaga rangkaian lelaki-lelaki Gay. Ketika Anwar menjadi Menteri Kewangan, Sukma menjadi jutawan segera memiliki memiliki tiga buah kereta mewah - sebuah jenis BMW 523i dan dua Mercedes Benz model C280 dan 300S serta pelbagai syarikat; Megareka Trading Sdn Bhd, Megareka Technology Sdn Bhd,Megareka Construction Sdn Bhd, Megareka Busana Sdn Bhd, Megareka Busana Sdn Bhd, Megareka Holdings Sdn Bhd, Megareka Furniture Sdn Bhd, Megareka Trading Sdn Bhd, Megareka Food & Beverage Sdn Bhd, Mega Carpet Industries Sdn Bhd, Kumpulan Mega Markas Sdn Bhd dan Mega Carpet Sdn Bhd. Klik di sini

Ketika itu, Sukma mempunyai banyak pejabat. Salah satu pejabatnya di Di Lot 10, Shopping Kompleks, KL. Sukma juga sering lepak bersama rangkaian gaynya di pub belakang Lot 10. Salah seorang yang sering melepak bersama Sukma adalah Ismail.

Ismail ketika itu masih menganggur dan bergantung kehidupan sepenuhnya kepada Sukma. Sukma akan memberi di antara Rm200-Rm300 kepada Ismail setiap kali Ismail memberi 'servis'.

Sehingganya Sukma memperkenalkan Ismail kepada Anwar. Anwar bertanyakan Ismail, adakah awak mempunyai pekerjaan. Ismail menjawab tidak ada. Ada sikit-sikit, cukup makan yang diberikan oleh Sukma.

Kemudian, Anwar menghubungi sahabat rapatnya, Nallakarupan untuk memberi pekerjaan kepada Ismail. Nalla mengambil Ismail bekerja sebagai 'pegawai tugas-tugas khas' di Magnum Corporation, syarikat judi ketika itu milik Datuk Lim Thian Kiat (T.K.Lim).

Nalla pula menjadi Director Eksekutif Magnum Corporation yang bertujuan untuk melayan Anwar sebagai Menteri Kewangan. Datuk T.K.Lim juga merupakan Pengarah Multi Purpose Holding Berhad (MPHB) yang menyelenggarakan pembinaan Tivoli Villa, Bangsar. Salah satunya unit Tivoli itu dibeli oleh Sukma (Unit 10-7-2), manakala dua unit Tivoli Villa (Unit 2-5-13 dan 2-5-14, di Tingkat 5, Blok 2 Tivoli Villa) diberikan kepada Nalla untuk kegunaan peribadinya.

Bermakna pada ketika itu di Tivoli Villa Anwar mempunyai '3 port peribadi' iaitu di Unit 10-7-2 (milik Sukma) dan Unit Unit 2-5-13 dan 2-5-14 (milik Nalla). Di unit kepunyaan Nalla dan Sukma, Anwar dihadapkan di mahkamah pada tahun 1998 kerana melakukan hubungan seks dengan isteri Azmin Ali (Shamsida Taharin) di unit milik Nalla, manakala melakukan hubungan seks luar tabie dengan Azizan Abu Bakar di Unit milik Sukma.

Apabila Anwar, Sukma dan Nalla ditahan pada tahun 1998, Ismail menghilangkan diri. Tidak diketahui berita mengenai dirinya.

Apabila Rasid muncul membuat laporan polis baru-baru ini, barulah diketahui bahawa Ismail masih intim bersama Anwar yang sebelum ini dijaga oleh 'orang penting' di belakang Anwar.

Siapa yang menjaga Ismail, selepas Nalla sudah berpaling tadah ? Itu satu misteri yang perrlu dirungkai...




0 comments: